1402-09-28 11:49
943
0
87972
یادداشت؛

«حضور جمهور»

محقق و نویسنده گلستانی نوشت: «عهدنامه وفا» باز هم پابرجاست و فریاد «دست در دست هم دهیم به مهر» هنوز بر امواج ماهواره‌ها لرزه می‌افکند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، محمدرضا بهرامی در یادداشتی با عنوان «حضور جمهور» نوشت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه سفر دوم رئیس‌جمهور و هیئت دولت و اهمیت حضور مردمان مهمان‌نواز سرزمین برادری در استقبال از مهمان ویژه حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، اثری را به رشته تحریر در آورده‌ام که از نظر شریفتان می‌گذرد، امید است مقبول افتد:

نمی‌دانم بضاعت قلم و توان احساسم را تا چه میزان می‌توانم به خدمت اندیشه‌ام در آورم و در راهی به کار گیرمشان که عمق باور درونم را برتابد، نمی‌دانم… و سرانجام تنها به اینجا می‌رسم که این «عشق» است که امروز یارای قلمم شده تا درباره «حضور»، این کلیدواژه مردمی و برادری و حماسه آفرین با شما خوبان به صحبت بنشینم.

عشق در «حضور» تجلی می‌یابد، شور در «حضور» معنا می‌گردد و نور در «حضور» منور می‌شود و حضور یعنی «وجود» یعنی «فهم جود و جبروت»؛ و ما وارثان «حضور» از نسل «وجود» یم؛ پس در حفظ میراث می‌کوشیم.

«حضور» خالق صحنه‌هاست و ما حاضران همیشه هستی، صفحات تاریخ را با نام خویش مسطور می‌کنیم. اگر تاریخ زنده است، بخاطر «حضور» جاودانه ماست.

… و در بنایی دیگر برای ساختن تاریخ، «مایه عشق» را به «جوهر عقل» می‌آمیزیم و در «قالب اراده» می‌ریزیم تا «خشت عمل» سازیم؛ و این یعنی همان «حضور»؛ و حال، ما حاضران صحنهٔ تاریخ، در نگارش صفحه‌ای دیگر، قصد خلق نمایشی از عشق داریم. میخواهیم صفحه‌ای را پدید آوریم که بیانگر «ثبوت» ما باشد. می‌خواهیم ثابت کنیم که «ثابتیم» و ذره‌ای خلل در اراده نداریم. می‌خواهیم اعلام کنیم که «هستیم» و تا همیشه بودن خواهیم بود…

و چون هستیم، می‌آییم، می‌آییم تا یکبار دیگر به فرمان قلب، دستور عشق را اجرا کنیم؛ «وفا» را امتداد دهیم و «عشق به ولایت و دولت» را با سبزترین حالت بیان کنیم. می‌آییم تا بگوییم «پیام سرزمین برادری» در میثاق نامه ما عملی است.

«عهدنامه وفا» باز هم پابرجاست و فریاد «دست در دست هم دهیم به مهر» هنوز بر امواج ماهواره‌ها لرزه می‌افکند و تلکس خبرگزاری‌ها را به حیرت وامی‌دارد. می‌آییم تا به دنیا بفهمانیم ما آگاه‌ترین فرزند آدم و استوارترین ستون‌های زندگی بشریم.

می‌آییم تا با حضور پرشور خود در مراسم استقبال از رئیس جمهور در گلستان- سرزمین برادری، حماسه‌ای دیگر ایجاد کنیم. می‌آییم تا راهی کوچه‌های محراب شویم… و در مصلی وحدت، «حضور» خویش را به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.